Wat een schitterend land! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ivar Roerink - WaarBenJij.nu Wat een schitterend land! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ivar Roerink - WaarBenJij.nu

Wat een schitterend land!

Door: Ivar Roerink

Blijf op de hoogte en volg Ivar

08 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik had me voorgenomen jullie een beetje op de hoogte te houden maar had niet verwacht dat ik elke week wat zou schrijven. Maar het land is fantastisch, daardoor maak ik veel mee en vind het maar al te leuk om jullie op de hoogte te houden van wat ik zie en mee maak. De werkweken beschrijf ik niet uitgebreid, het is namelijk gewoon werk. Natuurlijk zijn er verschillen maar beschrijf het als ik wat mee maak. Het leuke is wel dat er mensen naar me toekomen om te zeggen dat mijn engels z'n voortgang heeft, dat is toch wel een lekker gevoel. Ben nu al een paar keer opstap geweest met collega's en dan kan ik ze makkelijk volgen en kan de hele dag met ze mee kletsen. dat geeft me een thuis gevoel, ik ben zoals de meeste weten gek op kletsen en dat miste ik de eerste week wel zeker omdat juist dan je lichaam en geest vol met emoties en nieuwe ervaringen zit. Dat maakt het ook lekker om soms met me ouders te Skype'en of gewoon een blog te schrijven in mijn eigen taal.

Dinsdag 07-10-2014
Wat een dag, geweldig! Weer opstap geweest met Damian, ten eerste is hij enorm grappig wat de dag vanzelf al leuk maakt. Maar daarnaast het land, ik blijf me verbazen met alle dingen die die mij laat zien. We zijn eerst naar Boulders Beach geweest, lekker tussen de pinguins op het strand. Wat een schitterende diertjes, ze zijn 1 grote familie bij elkaar. Eerst waren we op een deel van het strand wat niet toeristisch was, heerlijk rustig en er waren maar 6 pinguins maar we konden zo dichtbij komen. Ze waggelde een beetje over de rotsen en het strand, en als dichter dan een meter in de buut kwam sprongen ze toch snel even in het water en waren ze enorm snel weg. Toen zijn we naar de toeristische plaats gegaan, eerst betalen, een klein stukje lopen en er waren wel 150 pinguins, lekker op hun gemak van de zon aan het genieten. Omdat dit toeristisch was kon je er niet tussendoor lopen daarom was ik zo blij met waar we eerst waren. Hier zag je ook een aantal jonkies en nesten. Het is wel een beetje gek om niet in een ZOO te zijn en wel tussen de wilde dieren te staan.

Cape Point
Vanuit hier zijn we door gereden naar Cape Point, ik kan het niet anders benoemen maar ook weer een onwijs mooie plek. Als je door de poorten bent is het nog 15min rijden door de natuur zonder een huis of monument te zien. Uiteindelijk kom je bij een kleine berg, het uiteinde van Zuid-Afrika. Hier komen de twee oceanen samen en dat is te zien door dat ze allebei een andere richting hebben van de golven. Zo GAAF!! Niet alleen om de twee oceanen samen te zien komen maar heb daar ook mijn eerste walvis gezien, wat een enorm beest is dat zeg. Helaas lukte het me niet om dit vast te zetten op een foto's te ver voor de camera die ik bij me had en hij kwam maar heel even boven water om water in de lucht te spuiten. Na een kleine wandeling waren we op het hoogte punt van Cape Point, je kon alle kanten opkijken (Zie de foto's). Het is zo gaaf dat Damian me op deze manier Zuid-Afrika leert kennen, het geeft ook een vertrouwd gevoel. En door hem gaat mijn engels als een speer dus ik ben hem erg dankbaar. Het hoogste punt is niet het verste dus daarna zijn we verder gelopen tot ongeveer 50Meter van de zee verder mochten we niet. Daar heb ik mijn eerste wilde aap gezien, genaamd de Baboon (Baviaan). Schitterend dier, op een gegeven moment kwam hij te dichtbij en we waren in zijn omgeving dus moesten we weg van daar om te voorkomen dat de aap het niet leuk zou vinden en gekke dingen ging doen. Ook heb ik daar een Black Zonure gezien, het lijkt net een 10cm lange zwarte krokodil. Alleen te zien op warme dagen, en het was onderhand opgelopen tot 28graden.

Het weer
Omdat de overgang hier nu van winter naar zomer is, word je gek van de dagen en het weer. Soms voelt het koud en is het 30graden, vanmiddag was het 25graden en nu regent het. Er worden in deze tijd ook een hoop mensen zien, op mijn werk zijn er ook al 3 mensen ziek (geweest). En zelf heb ik ook een paar daagjes een lichte griep te pakken gehad van de vermoeidheid en de warmte.

Sowieso nog op de planning in Zuid-Afrika:
Sharkdiving
Duiken
Tafelberg
Op safari
Waterfont
Bleuberg strand
WijnTour
Op een struisvogel rijden

oftewel ik heb nog een onwijs mooie tijd tegemoet te gaan!

  • 09 Oktober 2014 - 03:09

    Martijn Vos:

    klinkt allemaal leuk Ivar! Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! Ik lees je ervaringen met veel plezier! Bungeejumpen niks voor jou?

  • 09 Oktober 2014 - 07:18

    Esme:

    Hey Ivar,

    Leuk om te lezen dat je hwt naar je zin hebt

    Groet!

  • 10 Oktober 2014 - 00:43

    Evert Bor:

    Goed om te lezen dat Zuid-Afrika je nog heel veel te bieden heeft; have fun.

  • 30 November 2014 - 00:00

    Inge Heutink:

    Hoi Ivar,
    Ik heb weer eens even bekeken wat je allemaal onderneemt. Het leest als een groot avontuur. Fijn dat je zo'n fijne kameraad hebt ontmoet die jou het land van binnenuit laat zien. Heerlijk dat je weer gewoon lekker kunt kletsen. Sommige Roerinks kunnen daar namelijk niet zonder. Als ik die prachtige foto 's zie, zou ik Zuid-Afrika ook wel willen bezoeken. Leuke plannen heb je voor de toekomst. Gek wel, straks Kerst vieren in die hitte. Wij merken hier net dat het kouder begint te worden. Vanavond zagen we zelfs al een strooiwagen rijden.
    Ivar fijne tijd
    Liefs Inge

  • 30 November 2014 - 00:00

    Inge Heutink:

    Hoi Ivar,
    Ik heb weer eens even bekeken wat je allemaal onderneemt. Het leest als een groot avontuur. Fijn dat je zo'n fijne kameraad hebt ontmoet die jou het land van binnenuit laat zien. Heerlijk dat je weer gewoon lekker kunt kletsen. Sommige Roerinks kunnen daar namelijk niet zonder. Als ik die prachtige foto 's zie, zou ik Zuid-Afrika ook wel willen bezoeken. Leuke plannen heb je voor de toekomst. Gek wel, straks Kerst vieren in die hitte. Wij merken hier net dat het kouder begint te worden. Vanavond zagen we zelfs al een strooiwagen rijden.
    Ivar fijne tijd
    Liefs Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivar

Ik ben Ivar Roerink, 21 jaar en woon als ik in Nederland ben in Warnsveld. Mijn reis zal gaan over Zuid-Afrika waar ik 5 maanden zal leven en werken!

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 5539

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 24 Januari 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: